Bosch diagnosztikai termékek
A korszerű gépkocsikba egyre nagyobb mennyiségű elektronika van beépítve. Ez a diagnosztikát és a javítást egyaránt bonyolultabbá teszi, ráadásul a berendezések gyakran egymással is össze vannak kapcsolva. A műhelymunka ennek következtében alapjaiban változott meg. A gépjármű-technikusoknak a járműelektronikával kapcsolatos tudásukat folyamatosan naprakészen kell tartaniuk. Ez azonban önmagában még nem elég. A elektromos és elektronikus alkotó elemek a korszerű diagnosztikai teszterek – például a KTS család tagjai – nélkül gyakorlatilag már nem tesztelhető. Emellett a korábban kizárólag mechanikus munkálatokat igénylő feladatok – mint például egy olajcsere elvégzése – egyre gyakrabban követelik meg az elektronikus vezérlőegységekkel való kommunikációt.
Az autójavító műhelyeknek – különösen a nagy piaci verseny következményeként – a legkülönfélébb márkákon való, esetenként bonyolult munkálatokat is hatékonyan, magas minőségben és kedvező áron kell elvégezniük. Számukra dolgozta ki a Bosch a KTS családba tartozó vezérlőegység diagnosztikai tesztereket. Ezek a berendezések a komplex Esitronic műhelyszoftverrel kombinálva optimális feltételeket nyújtanak a korszerű gépkocsik elektromos és elektronikus rendszereinek hatékony diagnosztikájához és javításához. A tesztberendezés különböző változatokban szállítható, a műhely egyéni szükségletének megfelelően.
Az ABS, ASR vagy ESP elektronikus fékerőszabályozó rendszerekkel ellátott fékberendezéseken napjainkban már a munkálatok nagy része korszerű diagnosztikai technika nélkül nem végezhető el. Sok esetben már a fékrendszer légtelenítéséhez is a diagnosztikai tesztert kell igénybe venni. Ezen kívül a KTS-sel és az Esitronic-kal felfegyverkezve a független autójavítók is képesek arra, hogy – például egy olajcsere, vagy rendszeres szervizelés után – nullázzák a szervizintervallum kijelzőjét, vagy fényszórócsere után szükség esetén elvégezzék annak alapbeállítását.
A három KTS változat elő van készítve minden jelenleg használatos diagnosztikai protokollra. Az európai gépkocsiknál használt ISO, és az amerikai illetve japán gyártmányokon alkalmazott SAE protokollok mellett ezek a teszterek képesek a korszerű CAN busszal ellátott modern gépkocsiknál egyre gyakrabban alkalmazott CAN protokoll kezelésére is.
A tesztert ehhez egy soros adatátviteli porton keresztül kell az adapterkábellel a diagnosztikai csatlakozóval összekötni. A rendszer önműködően felismeri a vezérlőegységet, kiolvassa a benne található tényleges mérési értékeket, a hibatárolók tartalmát, illetve a többi, vezérlőegység-specifikus adatot. A beépített multiplexernek köszönhetően a felhasználónak még egyszerűbb dolga van a gépkocsiba épített különböző rendszerek diagnosztizálása során. A multiplexer olyan módon állítja be a diagnosztikai csatlakozó dugaszt, ahogy az éppen lekérdezendő vezérlőegységhez szükséges.
A KTS készülékeket a Bosch cég a multiplexerrel és az USB csatlakozóval együtt szállítja.