FSA járműrendszeranalizálok
A hatékony járműdiagnosztika a kifogástalan autójavítás elengedhetetlen előfeltétele – ugyanakkor nélkülözhetetlen az autószervizek versenyképességéhez megőrzéséhez is. A korszerű gépkocsik fedélzeti elektronikájába épített hibatárolóknak és a diagnosztikai csatolóáramköröknek köszönhetően a hibák forrásai szinte pillanatok alatt azonosíthatók. A hibák gyors, egyértelmű azonosításában a Bosch FSA-hoz (Fahrzeug-System-Analyse, azaz gépjárműrendszer-vizsgáló állomás) kifejlesztett részegység vizsgáló program rendkívül jól alkalmazható: a méréstechnikát és a kijelző képernyőjét azonnal a vizsgálandó alkatrésznek megfelelően állítja be. Ezen a módon a részegységeket akár beépített állapotban is ellenőrizheti a felhasználó. Újdonság, és kizárólag a Bosch FSA berendezés sajátossága: egy beépített jelgenerátor lehetővé teszi, hogy a szenzorok mellett akár azok kábeleit és csatlakozóit is beépített állapotban lehessen ellenőrizni. Az alkotó elemek időigényes és gyakran szükségtelen cserélgetése a diagnosztizálás érdekében ezáltal csak lényegesen ritkábban válik szükségessé.
A Bosch új, moduláris felépítésű FSA berendezése egy a jövőben is biztonságosan alkalmazható diagnosztikai platform, amely nagy teljesítményű méréstechnikára épül, mint például az 50 megaherzes oszcilloszkóp és multiméter. A berendezés egyrészt könnyen adaptálható a már meglévő diagnosztikai rendszerekhez, másrészt viszont akár lépésenként is tovább bővíthető komplett műhely diagnosztikai állomássá.
Így például a műhelyben a már meglévő KTS 520 vagy KTS 550 diagnosztikai teszterek egy Bosch gyártmányú, vagy független gyártótól származó PC segítségével teljes körű diagnosztikai állomássá bővíthető, vezérlőegység vizsgálattal és FSA funkciókkal. Az FSA modul ezen kívül tovább építhető Bosch emisszióvizsgáló állomássá is. Erre a célra különösen az FSA 740 alkalmas, mivel a hatósági engedélyeztetés miatt az emisszióvizsgáló berendezést egy Bosch PC rendszerrel kell kombinálni.
Az FSA berendezések az innovációk egész tárházát nyújtják. A már említett jelgenerátor mellett újdonság a gyors CAN busz-rendszerek működési vizsgálata. Ehhez az 50 megaherz mintavételezési sebességű oszcilloszkóp a jövőbeni használatra is kellő tartalékot nyújt. Ugyancsak újdonság az akkumulátorok nyugalmi áramfelvételének 24 órás tartós mérése. A mérési eredmények kiértékelésében nyújt segítséget a jelleggörbék tárolása, amelyeket a későbbi mérésekkel lehet összehasonlítani. Az autószerelő ezen a módon saját adatbázisában tárolhatja például a jónak ítélt karakterisztikus görbéket. Az FSA modellek természetesen beköthetők a műhely ASA-network hálózatába is.