Töltők, kiegészítők
Akkumulátor szerviz a mai autókhoz
A modern vizsgálati technológia szakértelmet követel a műhelytől.
A járművek minden egyes új generációjával szélesedik az elektromos és elektronikus rendszerek köre, melyek egyre inkább átveszik a mechanikus és hidraulikus részegységek szerepét. Azok a tulajdonságok, melyek kedvében járnak a vásárlóknak a növelt vezetési komfort és termékminőség területén egyszersmind teljesen új követelményeket is támasztanak a műhelyekkel szemben. A járműtechnológiában bevezetett innovációk, mint pl. a CAN-busz adatátvitel, illetve az új törvényi szabályozók eddig sosem látott diagnosztikai szakértelmet kívánnak meg a javítás és járműfenntartás területén. Elég, ha csak a járművek közelmúltban végbement és jelenleg is tartó evolúciójára, „guruló számítógépekké” válására gondolunk.
A holnap műhelyének meghatározó eleme: a rendszerek hálózata
A holnap autóiban összetett rendszerek egymásba fonódó hálózatát találjuk. Ebből következően az alkatrészek cseréje sem lehetséges anélkül, hogy teljes diagnosztikai járműinformációkkal ne rendelkeznénk.
Az akkumulátor – az innovatív jármű részegységek energiaellátásának központja
Az akkumulátorok szervize szintén hatalmas feladat elé állítja a mai tesztkészülékeket. A töltési folyamat a szenzorok hibás működéséhez vezethető feszültségcsúcsoktól mentes kell, hogy legyen.
A Bosch akkumulátor-töltői lehetővé teszik az indító akkumulátorok védett módon történő töltését akkor is, amikor azok a járműben beszerelt állapotban vannak. A nagy erőtartalék biztosítja a sikeres indítási segédletet akár szélsőséges hőmérsékleti körülmények között is.
Amikor egy akkumulátor töltöttségi szintjét vizsgáljuk, a rugalmas felhasználhatóság rendkívüli jelentőséggel bír: a Bosch akkumulátor-teszterei bárhol lehetővé teszik a 12 V-os akkumulátorok, valamint a 12 V-os névleges feszültségű generátorok gyors és egyszerű vizsgálatát.
Akkumulátor töltéstechnológia A - Z ig
Közvetlen akkumulátortöltés a jármű elektromos rendszerén
Egyre több elektromos fogyasztó biztosít számunkra biztonságot és komfortot a gépjárművekben. Ennek eredményeképpen nagy érzékenységű részegységek, mint pl. a légzsák, a vezérlőegységek, rádiótelefon, CD lejátszó stb. szorulnak feszültségcsúcsok elleni védelemre az akkumulátor töltése során. Mostanáig az akkumulátort le kellett kapcsolnunk a jármű elektromos rendszeréről ehhez.
A Bosch elektronikus és nagyfrekvenciás töltői lehetővé teszik az akkumulátor töltését a jármű elektromos rendszerére kapcsolt állapotban anélkül, hogy károsodás érné a járműelektronikát. Ez egyben jelentősen javított biztonságot és kényelmet is jelent az autójavító műhely munkája során. Nincs tovább szükség a kényelmetlen akkukiszerelésre vagy lekapcsolásra.A jármű adatmemóriái a rádiókészülékekben, elektronikus vezérlőegységekben, telefonokban vagy fedélzeti számítógépekben megtartottak maradnak.Az elektromos fogyasztók (légzsákok, vezérlőegységek stb.) védettek.Nincs veszélyes akkumulátor gázképződés a csepptöltés során sem.Az akkumulátor feltöltése bekötött fogyasztókkal islehetséges (puffer üzemmód).Rövid töltési idő a nagy erőtartaléknak köszönhetően IU/IWU jelleggörbékkel.
Csepptöltés
Az akkumulátor a töltőre van kötve hosszabb töltési időre, pl. lakóautók vagy motorkerékpárok akkumulátorainak téli időszakban történő állagmegóvásához.
Gázképződési feszültség
A 12 V-os akkumulátoroknál ez a feszültséghatár kb. 14,4 V. Ha a gázképződési feszültség a töltés során túllépésre kerül, az akkumulátorban jelentős gázképződési folyamat indul el. Ez az akkumulátorban vízvesztést okoz, melynek eredménye gázrobbanás-veszély lehet. Ennek megakadályozásához az akkutöltő töltőfeszültségét limitálni kell 14,4 V-ban (2,4 V/cella) vagy 13,8 V-ban (2,3 V/cella) a 12 V-os akkumulátoroknál
Fordított polaritás védelem
A fordított polaritás védelem célja az, hogy megakadályozzuk a töltő krokodilcsipeszeinek fordított polaritását. Általában az akkumulátorban lévő minimális feszültség is elegendő a fordított polaritás védelem működéséhez. Kérjük olvassa el a töltő használati utasítását annak használata előtt.
Puffer üzemmód
Puffer használati módban mind a töltő, mind a fogyasztók az akkumulátorhoz vannak kötve. Ez azt jelenti, hogy a töltési folyamattal egyidejűleg az akkumulátor energiát szolgáltat a fogyasztók számára. A töltő elektronikája megakadályozza az akkumulátor túltöltését.
Indítási rásegítés
Az indítási rásegítés támogatást ad az akkumulátornak a jármű indítása során. Az ehhez szükséges nagy áramfelvételt a töltő rövid időre megnövelt teljesítménye szolgáltatja. Figyelem: az indítási rásegítés csak azoknál a járműveknél lehetséges, amelyek gyártói azt nem ellenjavallják a gépkönyvekben!
Gyorstöltés
Az akkumulátort nagy kezdeti töltőárammal töltjük. Ahogy a gázképződési feszültséget (2,4 V/cella) elértük, a készüléket vagy ki kell kapcsolnunk, vagy a töltőáramot csökkentenünk kell.
Háttér üzemmód
Ha az akkumulátort kicseréltük vagy kiszereltük, a töltő biztosítja az áramellátást az autórádió, telefon vagy egyéb fogyasztók adatmemóriája számára. Ebben az esetben az áramleadás limitált.
Mélykisütött akkumulátorok
Az 1 V-nál kevesebb cellafeszültséggel rendelkező akkumulátorokat mélykisütött akkumulátoroknak hívjuk. Ha nem kerül sor az azonnali újratöltésükre, az idő múlásával komoly károsodásnak vannak kitéve.
Bosch – hozzáértő partner a műhelyfelszerelések terén.
- Professzionális tesztelés, indítás és töltés a Bosch akkuszerviz-készülékeivel.
- Átfogó program a teszteléshez, indításhoz, töltéshez
- Optimális megoldás a műhely igényeihez szabva, ma és a jövőben is
- tartós kivitel és egyszerű kezelés.
Tipp a műhelyeknek
A profi akkuszerviz kiváló kiegészítője a Bosch akkumulátorok széles választéka, melyben megtalálható a megfelelő változat minden járműtípus számára, beleértve a haszonjárműveket és a motorkerékpárokat is.